آسیب شناسی فضای مجازی

آسیب شناسی فضای مجازی

آسیب شناسی فضای مجازی

آسیب شناسی فضای مجازی

آسیب شناسی فضای مجازی

این وب جهت آشنایی با شبکه ملی اطلاعات و بررسی شبکه های اجتماعی است.

امیدوارم دقایق خوبی را دراین وب سپری کنید . . . نظرات شما موجب پیشرفت و دلگرمی ماست. . .

ویچت و رشد جرائم

دوشنبه, ۲۳ تیر ۱۳۹۳، ۰۸:۲۹ ب.ظ

وی چت و رشد جرائم

نوبت شما به نقل از وبلاگ “پاتوق وبلاگ نویسان شاهرود” نوشت:


        به ادامه مطلب بروید . . .

 

((سلام میدونید متولی نرم افزار wechatکیست؟ میدونید درقبال فضا و امکاناتی که در اختیار شما میگذارد چه استفاده ای می برد ؟ تو تحقیقی که داشتم به این نکته رسیدم که با نصب نرم افزار wechat روی گوشی شما اجازه میدید  شرکت میزبان به تمام  شماره های دفترچه  تلفن شما دسترسی داشته باشه. موقغیت جغرافیایی شما را بدست بیاره . اگر از سیم کارت ایرانسل استفاده کنید. متاسفانه بخاطر فایروال ضعیف اپراتور به مشخصات فنی شما نزد اپراتور دسترسی داره مشخصاتی همچون  کد ملی ،  شغل ،  آدرس و اگر در wechatخودتون از آلبوم استفاده میکنید . در هر بار لود شدن عکس از گالری شما به نرم افزار wechat اپراتور یکbackup از عکسهای گالری شما میگیرد. وقتی در یک شبکه متن و.یا عکس و یا ویدئویی را به اشتراک میگذارید در حقیقت اون فایل قبل از اینکه بدست طرف مورد نظر شما برسد ،نزد شرکت میزبان به امانت گذاشته شده است. 

 

نرم افزاری هست به اسم  clean master که با نصب آن شما می توانید نرم افزار هایی که در ram لود شده اند یا به بیان بهتر در حال اجرا هستند را ببینید.))

 

—————————————————————————————————————

نظرات خانم زهره طبیب زاده نمایندهء مجلس :

اظهارت اخیر برخی نمایندگان مجلس و کارشناسان فرهنگی درباره مضرات زیاد برنامه های موجود بر روی گوشی های هوشمند موبایل که امروز استفاده از آن فراگیر شده است بار دیگر زنگ خطر را برای خانواده در این زمینه به صدا در آورد. زهره طبیب زاده در خصوص شبکه های اجتماعی جدید مانند«ویچت» و «تانگو» اظهار داشت: یکی از عوارض و آثار منفی فضای مجازی، روابط نامناسب اخلاقی بین دختر و پسر است که این شبکه و نرم افزار های جدید مانند «ویچت» و «تانگو» آسیب های جبران ناپذیری برای نوجوانان و جوانان به همراه دارد. این نماینده مجلس در گفت وگو با تسنیم، با بیان اینکه گردانندگان نرم افزار و شبکه های اجتماعی جدید، اعتقادی به کنترل مسائل اخلاقی نداشته و باعث ناهنجاری های اخلاقی می شوند، ادامه داد: شبکه های اجتماعی جدید فیلتر نبوده و این خود مشکلی اساسی است؛ این شبکه ها جوانان را ترغیب به روابط نامشروع و غیر اخلاقی می کنند.

—————————————————————————————————————

خانم مینو اصلانی رئیس بسیج جامعهء زنان ایران:

به گزارش بولتن نیوز، خانم مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان اخیرا در سخنانی با اعلام هشدار درباره این که “در خصوص آثار و تبعات منفی چت های بی هدف و اعتیادگونه در ایران مطالب قابل توجه علمی و کافی مطرح نشده و متاسفانه هیچ فردی در این راستا خانواده ها را آگاه نکرده است”، گفته است: پشت پرده شبکه اجتماعی جدید «وی چت» صهیونیست است که از این شبکه های مخرب حمایت می کند، شبکه های اجتماعی جدید مانند «وی چت» و همچنین فیس بوک حیازدایی و ترویج اباگری را به دنبال دارد در واقع این شبکه های برای خانواده ها و جوانان مخرب هستند. ایشان در ادامه اظهار داشته که انتشار پیام های شرم آور جنسی، عملی بسیار زشت و به دور از انسانیت است که در تمام روم ها مشاهده می شود و مرزی ندارد که به خودی خود، مخصوصا برای نوجوانان و جوانانی آسیب زایی جدی دارد و باید این موارد حذف و جلوی آسیب ها گرفته شود. خانم اصلانی بازگو کردن موضوعات کاملاً خصوصی، جنسی، تن نمایی و توهین به اعتقادات دیگران را از مواردی دانست که در چت روم ها شاهد هستیم و گفته است که باید فرهنگ دینی را تقویت کرده و جلوی این شبکه ها که پشتوانه اش استکبار است، به طور جدی گرفت، باید خانواده ها را  آگاه  ساخت تا  نظارت  بیشتری  بر  فرزندان خود  داشته  باشند  که  فرزندان به سمت چنین شبکه هایی روی نیاورده و گریبانگیر آن نشوند. وی با اشاره به این که بعضاً  طلاق ها  ناشی ازشبکه های اجتماعی است، تصریح کرده است که باید آگاه باشیم که دشمن به دنبال فروپاشی خانواده های ایرانی است، چرا که خود  فاقد خانواده هستند؛  همچنین  شبکه های  ماهواره ای  نیز با  عادی سازی  خیانت  و  فحشا باعث طلاق ها می شوند که باید در این زمینه فرهنگ سازی صورت گیرد.

—————————————————————————————————————-

عباس صلاحی نمایندهء مجلس :

عباس صلاحی که با خبرگزاری مجلس گفتگو می کرد، توضیح داد:  ورود هرگونه ابزارهای اطلاعاتی می‌تواند در کنار مزایا، معایبی داشته باشد که نمونه این ابزارآلات ارتباطی، وی‌چت، تانگو و اینستاگرام است که اگر راه درست ارتباط در این شبکه‌های اجتماعی به درستی تعریف نشود و تحت کنترل قرار نگیرد تبدیل به معضلی اجتماعی خواهد شد.

نماینده مردم تفرش، آشتیان و فرهان در مجلس شورای اسلامی، گفت: متأسفانه امرزوه شاهد مرسوم شدن استفاده‌های نادرست از  نرم‌افزارهایی مانند وی‌چت  در سطح جامعه هستیم که موجب شکستن برخی حرمت‌ها بین مردم شده و به برقراری برخی ارتباطات نامشروع دامن زده ‌است.

—————————————————————————————————————

سرویس فناوری بی باک :

به گزارش سرویس فناوری بی باک، وی چت و وایبر ابزار سرویس های جاسوسی است……

عکس های شخصی ، شماره تلفن همراه ، موقعیت های مکانی ، حلقه های ارتباطی دوستان ، فامیل یا رده بندی نوع ارتباط هویتی ، فیلم های شخصی ، صدا و نوع صدا ( براساس هویت شناسی مبنی بر صدا = این مسئله برای سرویس های جاسوسی بسیار حائز اهمیت است زیرا براساس پردازش های آتی می توانند مکالمات و ارتباطات صوتی شما از منابع دیگر را نیز شناسایی و طبقه بندی نمایند .)

در ارتباطات دو سویه امکان بحث و گفتمان بر سر مسایلی پیش بیاید که شاید در وضعیت فیزیکی و حضوری حتی از گفتن آن شرم داشته باشد و آن را جزو خطوط قرمز اجتماعی و آبرویی خود بداند اما مغفول از آنکه این مسئله در این جا به طرز بسیار ماهرانه و با تزریق تشویق مبنی بر افشای اطلاعات و دانسته های شخصی به چنین مسایلی دامن زده شود .

—————————————————————————————————————–

و در سایت دیگری نوشته :

ویچت توانسته برای امروز خودش فرصتی را دست و پا کند که جوانان این مملکت که حالا از معضل بیکاری و بعضا نبود امکانات تفریحی-ورزشی و اغلب هزینه های گزاف در این اماکن در رنج هستند را درگیر خود کند و روزبروز بر دامنه اعتبار و اعتماد خودش بین لایه های جامعه اضافه کند. برنامه ای که از یاهو مسنجر شروع،در فیسبوک ادامه و در ویچت تکمیل شد تا تهاجمی فرهنگی را بر ما وارد کند و بتواند با بازیچه قرار دادن احساسات یک نوجوان و جوان درصدد تخلیه عواطف و احساسات آنها برآید و اغفال آنان را بهمراه داشته باشد و موجب وعده های دروغین و تحریک طرف مقابل در فضای مجازی گردد.

 

http://www.nobateshoma.ir/?p=12907

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.