آسیب شناسی فضای مجازی

آسیب شناسی فضای مجازی

آسیب شناسی فضای مجازی

آسیب شناسی فضای مجازی

آسیب شناسی فضای مجازی

این وب جهت آشنایی با شبکه ملی اطلاعات و بررسی شبکه های اجتماعی است.

امیدوارم دقایق خوبی را دراین وب سپری کنید . . . نظرات شما موجب پیشرفت و دلگرمی ماست. . .

نرم‌افزار "ویچت و تانگو"

 

مجید ابهری، یک متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم در خصوص شبکه‌های اجتماعی جدید، اظهارداشت: هریک از ابزارهای فناوری اعم از تلفن همراه و اینترنت یا نرم افزارهای مربوط به این دو اگر بدون فرهنگ‌سازی و مهیا کردن زیرساخت‌‌های فرهنگی وارد جامعه شوند، همراه خود آسیب‌های فراوان خواهند داشت.

 

وی ادامه داد: امروزه نرم‌افزارهای مرتبط با گوشی‌‌های تلفن همراه مانند "ویچت، تانگو، وایبر و اوو" آسیب‌هایی با خود به همراه دارد که به خصوص برنامه "ویچت" که با همراه داشتن زمینه‌ای اطرافیان را به کاربرمعرفی می‌کند، یک آسیب جدی برای نوجوانان و جوانان است.

 

* گرفتار شدن در دام شبکه‌های مواد مخدر  با استفاده از نرم‌افزار‌های جدید مانند " تانگو و ویچت"

                 به ادامه مطلب بروید . . .

این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی گفت: در صورت استفاده مثبت و به جا از هر وسیله می‌توان نکات مثبت آن را در نظر گرفت؛ مکالمه با افراد خارج از کشور با کم‌ترین هزینه،‌ سرعت در برقراری ارتباط و نشان دادن تصویر والدین و اقوام به خویشاوندان خارج از کشور از ابزار بسیار مفید و دارای کاربرد مثبت این نرم‌افزار‌هاست. اما متاسفانه از آن جایی نوجوانان و جوانان ما به دلایل فرهنگی و اجتماعی بیشتر کاربردهای زیان آور را استفاده می‌کنند، این نرم‌افزار‌ها مشکل‌ساز هستند و همچنین جعل هویت از نام یکی از عوارض منفی این نر‌افزار‌هاست که متاسفانه 70 درصد از فرزندان ما در این گونه ابعاد فعالیت می‌کنند.

 

ابهری با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی و نشان دادن ابعاد مثبت و منفی این فناوری از وظایف رسانه، والدین و آموزش و پرورش است، اظهار داشت: وقتی ما ابعاد مثبت یک فضای مجازی را به نوجوانان و جوانان آموزش ندهیم آنها گرفتار دو ناهنجاری خواهند شد. یک ناهنجاری رقابت منفی و چشم هم چشمی در خرید انواع گوشی‌های گرانقیمت که از 600 هزار تومان تا 4 میلیون تومان است که خانواده‌ها با اصرار فرزندان این ابزار را برای آنها تهیه می‌کنند و امروز در بین نوجوانان و جوانان ایرانی رقابت تنگاتنگی در خرید گوشی پیشرفته به وجود آمده است و ناهنجاری بعدی کاربرد منفی این نرم افزارها در برقراری ارتباط با افراد ناآشنا و همچنین گرفتار شدن در دام شبکه‌های مواد مخدر و فساداخلاقی ، باورهای دروغین و کاذب است که افت تحصیلی ، ترک تحصیل،‌ فرار از خانه را نیز به دنبال دارد بنابراین تا دیرتر از این نشده است رسانه‌ها به ویژه صدا وسیما به فکر بستر سازی و فرهنگ سازی استفاده درست از این نرم‌افزار‌ها بیافتند.

 

*نهاد‌های متولی عوارض منفی کاربرد  استفاده از نرم‌افزار‌های گوشی را به نوجوانان و جوانان آموزش دهند

 

وی با اشاره به اینکه نهادهای متولی به دور از هرگونه مخفی کاری و به طور آشکار کاربرد درست و عوارض منفی  نرم‌افزارهای مختلف مانند "ویچت، تانگو و وایبر و اوو" را به نوجوانان و جوانان آموزش دهند، افزود: نقش غرب در چنین نرم افزارهایی بی اثر نیست. در این میان هیچ کس اگر دارای ذره‌ای از منطق باشد، نمی‌تواند نقش ناتو فرهنگی را در تخریب هویت دینی وفرهنگی ما را انکار کند.

 

این متخصص علوم رفتاری و آسیب‌شناس اجتماعی اظهار داشت:  مرکز ضدفرهنگی غرب چه امریکا و اسرائیل با انواع وسایل درصدد تخریب و تضعیف فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی هستند و در این رهگذر از هیچ حرکتی خودداری نمی‌کنند از بازی‌های یارانه‌ای تا شبکه‌های اجتماعی و همچنین نرم‌افزارهای مختلف مانند "ویچت، تانگو، وایبر و اوو" که اصلی ترین ابزار ناتوی فرهنگی و اجتماعی در جنگ نرم است.

 

 

http://www.spy.blogfa.com/post/266

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.